Reklam Faaliyetleri
Turizme yönelik reklam faaliyetlerimiz devam ediyor
Eylül ayında birçok platformda varlık gösterdik. Choose Your Memories, Turkaegean, İstanbul is the New Cool, Safe Tourism reklam kampanyalarımız 21 ülke televizyonunda, yerel dillerde yer aldı. Dijital kanallarda 6 filmimiz, 79 ülkede 1 milyar gösterime ulaştı. Goturkiye dijital platformumuz ise 7,6 milyon aylık tekil ziyaretçi tarafından ziyaret edildi.
- Almanya’da 5 şehirde TurkAegean ve Choose Your Memories kampanyalarımız ile 5.683 açık hava alanında yer aldık.
- Eylül ayında Rusya, Hollanda, Belçika’da toplamda 10 dergi reklamımız yayınlandı.
- İstanbul Havalimanı’nda 335 dijital alan ve 20 adet baskılı alanda TurkAegean ve İstanbul is The New Cool kampanyalarımız ile görünürlük sağlıyoruz. İzmir Adnan Menderes, Milas Bodrum, Antalya ve Esenboğa Havalimanları’nda ise toplamda 20 farklı alanda TurkAegean ve İstanbul is The New Cool kampanyalarımız devam etti

Uluslararası İşbirlikleri
Moldova ile Turizm Ortak Çalışma Grubu Toplantısı Yapıldı

-
Türkiye’deki Turizm Fırsatları Kırgızistan’da Yoğun İlgi Gördü

Sektörel İşbirlikleri ve Organizasyonlar
-
Dünyanın En Lüks Seyahat Ağı Virtuoso İle 3. Webinar Gerçekleştirildi
Dünyanın önde gelen lüks seyahat ağı Virtuoso ile yapılan anlaşma kapsamında uluslararası Virtuoso seyahat danışmanları ve tur operatörünün katıldığı “3. Virtuoso Immersion Webinar”ı gerçekleştirildi. Ülkemizdeki UNESCO dünya mirası alanları ve rotalarının tanıtıldığı webinar büyük ilgi gördü.
Virtuoso ile olan işbirliğimiz kapsamında bu yıl düzenlenen 30 dakikalık canlı online anlatımlardan ilk ikisi, ABD, Kanada, ve Güney Amerika ülkelerinin de içinde olduğu toplam 14 ülkeden 200’den fazla profesyonel lüks segment seyahat danışmanı tarafından izlendi. 2021 yılı içerisinde 2 adet web15 eğitiminin yanı sıra Virtuoso Culinary Community üyelerine yönelik “Gastronomy in Türkiye” eğitimi de planlandı.
-
Yunanistan, Galataport ve Egeport Giriş-Çıkışlı Kruvaziyer Gemilerine Sınırlarını Açtı

-
Velocity Lizbon’da Türkiye Olarak Yerimizi Aldık

-
Kapadokya’da Dağ Bisikleti Mi Yol Bisikleti Mi?

-
Kirchgessner’in Objektifinden Karadeniz’den Ağrı’ya Uzanan Bisiklet Yolu Yansımaları
Alman fotoğraf sanatçısı ve bisikletçi Marcus Kirchgessner ile yazar/editör Patricia Wohlgemuth, TGA ağırlaması kapsamında İstanbul’dan yola çıkarak Karadeniz kıyılarından Ağrı’ya uzanan yaklaşık 2515 km’lik bir bisiklet turu gerçekleştirdi. Kirchgessner rota boyunca çektiği etkileyici fotoğrafları kişisel instagram hesabında paylaştı. Kirchgessner ve Wohlgemuth önümüzdeki aylarda, Almanya’da yayın yapan macera temalı dergilerde Türkiye’deki seyahatleri hakkında yazı ve fotoğraflara yer verecekler.
-
“The World’s 50 Best Restaurants / Discovery İzmir” Kampanyası Start Aldı
Her yıl yayınlanan ve gastronomi dünyası tarafından ilgiyle takip edilen “The World’s 50 Best Restaurants – 50 Best Discovery” organizasyonu ile birlikte dijital tanıtım çalışması yapıldı. Dünyadan en iyi restoranların tanıtıldığı “50 Best Discovery” bölümünde İstanbul ve Bodrum’un ardından İzmir kampanyası başladı. Ünlü seyahat yazarı Tristan Rutherford’un İzmir’in gastronomik zenginliğini kaleme aldığı makalesi sitede yayına alındı.
Etkinlik ve Organizasyonlar
-
Şanlıurfa’da 12.000 Yıllık Gizeme Sahip Karahantepe’nin de Yer Aldığı Taş Tepeler’de Keşif Yolculuğu Devam Ediyor
Şanlıurfa’da bulunan ve neolitik döneme ait olan “Taş Tepeler”in 16-27 Eylül 2021 tarihleri arasında gerçekleşen lansman organizasyonu kapsamında, 25 ülkeden 56’sı yabancı basın mensubu ve 14’ü akademisyen olmak üzere toplam 70 yabancı konuk ve 71 ulusal basın mensubu ağırlandı. Neolitik dönem çalışmalarıyla tanınan dünyanın önde gelen arkeoloji profesörleri, müze ve arkeoloji dernekleri başkanlarının fiziksel katılımıyla gerçekleşen sempozyuma, 35 uluslararası akademisyen, konuşmacı ve dinleyici de online olarak katıldı.Taş Tepeler lansman toplantısı, Şanlıurfa Arkeoloji Müzesi bahçesinde gerçekleştirildi. T.C. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un katılımıyla, Karahantepe kazı alanında basın toplantısı da düzenlendi. Yabancı ve ulusal basın mensupları tarafından ilgiyle takip edilen sempozyum, lansman etkinliği, basın toplantısı ve farklı destinasyonları kapsayan programların oluşturulması ve ağırlamaları TGA tarafından üstlenildi.

-
Uluslararası İstanbul Yelken Yarışı, Bosphorus Cup 20. Yılını Kutladı

-
Eskişehir’den Kars’a Uzanan Bir Yol Hikayesi: Transanatolia

-
Turizm ve Kültür Bakanlığı Teknofest’te standı ile yer aldı
Atatürk Havalimanı’nda 21-26 Eylül 2021 tarihleri arasında gerçekleşen TEKNOFEST Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivaline Kültür ve Turizm Bakanlığı standı ile katılım sağlandı. Stantta VR ile sanal müze deneyimleme alanı, Unesco Dünya Mirası alanlarının belirtildiği dokunmatik ekran, Yeşilçam Telefonda, Sanat Cepte, Konuşan Kitaplık, Covidoscope, Göbeklitepe Yarış Parkuru, Tilt Brush, Greenbox Photobooth gibi 7’den 70’e herkesin dikkatini çeken uygulamalara yer verildi.Bunun yanında TEKNOFEST Teknoloji yarışmaları kapsamında Turizm Teknolojileri Yarışması düzenlendi. Yarışmada mobil yazılımlar, web yazılımları, prototip, eğitsel oyun, eğitsel simülasyon gibi yazılım odaklı projeler yer aldı.

-
Seatrade Cruise Global Fuarı’na katılım sağlandı
ABD Miami’de 27-30 Eylül 2021 tarihleri arasında gerçekleşen Seatrade Cruise Global Fuarı’nda Türkiye standı ile yer alındı. Türkiye’deki önemli kruvaziyer limanlarının tanıtıldığı organizasyonda, büyük yolcu gemilerine ev sahipliği yapan rotalardaki binlerce yıllık tarihi ve doğal güzellikleri barındıran önemli duraklar hakkında da bilgiler verildi.
Potansiyel turizm olanaklarının geliştirilmesi için katılım sağlanan fuarda ana tema “The Future of Cruising” idi. Kruvaziyer turizminde önde gelen destinasyonlar, teknolojik yenilikler, değişen lüks kavramı ve sürdürülebilirlik, çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık gibi yeni trendlerin izlendiği fuarda, Türkiye’nin kruvaziyer turizmindeki etkinliği ortaya konuldu.
-
Kapadokya, Tiger-3’ün Soundtrack Klibine Ev Sahipliği Yaptı
Hindistan’ın önde gelen aktörlerinden Salman Khan’ın başrolünde oynadığı ve bazı sahneleri İstanbul’da çekilen “Tiger-3” filminin soundtrack klibinin Kapadokya’da çekilmesi ile ilgili İstanbul’da bir basın toplantısı düzenlendi. Basın toplantısına T.C. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un yanı sıra filmin başrol oyuncusu Salman Khan da katıldı. TGA tarafından destek verilerek Kapadokya’da çekilen klip ile birlikte hem Hindistan ve Türkiye arasındaki kültürel ve turistik işbirliğinin daha da artırılması amaçlanırken hem de Kapadokya bölgesinin Hindistan pazarında tanıtımının yapılması hedeflendi. Etkinlik, Hindistan basınında yer aldı.
-
Alman Tur Operatörleri Antalya ve İzmir’de Ağırlandı
İzmir ve Antalya illerindeki destinasyonları ve otelleri tanıtmak amacıyla yapılan 9-12 Eylül tarihleri arasında İzmir’de, 15-19 Eylül tarihleri arasında ise Antalya’da gerçekleşen organizasyonlarda Almanya’dan gelen toplam 34 tur operatörü ağırlandı ve bölgedeki otelleri ziyaret etti. İzmir ve Antalya bölgelerinin özellikle Orta Avrupa pazarındaki tanıtımının daha da güçlendirilmesi hedefleniyor.
-
TurkAegean Projesi, Ege’nin lezzetlerini milyonlara ulaştırdı
TurkAegean Projesi kapsamında Ege Bölgesi’ni ve bölgenin ürünleri olan üzüm bağları, zeytinyağı ve gastronomi ürünlerini tanıtmayı amaçlayan “Tasting Alaçatı” etkinliği 9-12 Eylül tarihleri arasında gerçekleştirildi. İngiltere ve Kıbrıs’tan gelen “influencer”ların paylaştıkları içerikler toplam 5.7 milyon kişiye ulaştı.Aynı proje kapsamında Fransa, İsviçre ve Belçika’dan gelen 16 “influencer” da 24-28 Eylül tarihleri kapsamında İzmir, Foça, Urla ve Çeşme’de ağırlandı. Farklı deneyimlerini paylaşan misafirlerin paylaşımları, toplam 2.2 milyon kişiye ulaştı.

-
Fethiye ve Göcek, “influencer”lara tanıtıldı
Fethiye ve Göcek destinasyonlarının tanıtımını hedefleyen “Share the Moment” kampanyası kapsamında Almanya ve Hollanda’dan gelen toplam 11 “influencer”ın katılımıyla 16-20 Eylül’de bir etkinlik gerçekleştirildi. Fethiye, Göcek ve Dalyan’da gerçekleşen ve 3 gün süren etkinlik boyunca misafirler, Mavi Tur, doğa yürüyüşleri, gastonomik deneyimler ve kültür gezilerine katıldılar. “Influencer”lar tarafından etkinlik boyunca üretilen etkinlikler, toplam 1.4 milyon kişiye ulaştı.
İller ve Destinasyon Tanıtım Çalışmaları
-
İl Tanıtım ve Geliştirme Toplantıları, farklı illerle devam ediyor
Ulusal ve uluslararası alanda il ve alt destinasyonların daha etkin tanıtımını sağlamak amacıyla “İl Tanıtım ve Geliştirme Programı” başlatılmıştı. Program kapsamında hayata geçirilecek yeni kurul toplantıları sırasıyla; Bolu, Adana, Balıkesir, Çanakkale, Kars, Ordu, Konya, Erzurum, Tekirdağ, Edirne, Kırklareli ve Isparta’da gerçekleştirildi.
Sürdürülebilir bir iş birliği modeli geliştirmeye yönelik başlatılan çalışma kapsamında, popüler seyahat noktalarına sahip olan illerimizde turizme ilişkin tüm paydaşların etkin görev almaları konusunda görüşler dile getirildi. İllerin markalaşmasına ilişkin temel stratejik yaklaşımların aktarıldığı toplantılarda ayrıca katılımcı paydaşların tek tek görüşleri dinlendi ve çalışma prensibi üzerinde fikir alışverişi yapıldı. 81 ilin tamamı için uygulanması planlanan “İl Tanıtım ve Geliştirme Kurulu” çalışma modeli için ilk etapta seçilen pilot illerin ardından kurul toplantıları diğer iller ile devam edecek.