Reklam ve Dijital Tanıtım Faaliyetleri
Şubat ayı dijital gösterimi 495 milyon oldu
Şubat ayında TurkAegean 2, Coming Soon, Kapadokya, İstanbul is the New Cool ve devam filmleri olan Shopping in İstanbul is the New Cool, Taste in İstanbul is the New Cool, Art in İstanbul is the New Cool toplam 200’den fazla ülkede TV’lerde yayınlandı. Dijital mecralarda ise toplam 13 reklam filmi 200’den fazla ülkede yayınlandı 495 milyon gösterime ulaştı
Etkinlik ve Organizasyonlar
TGA, Şubat ayında toplam 234 kişiyi ağırladı
Şubat ayında Türkiye’nin 23 farklı şehrinde organize edilen 34 etkinlikte, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) tarafından dünyanın 25 ayrı ülkesinden 200’ü basın mensubu, influencer ve kanaat önderi, 34’ü de tur operatörü olmak üzere toplam 234 kişi ağırlandı. Şubat ayı boyunca yapılan etkinlikler ve ağırlamalar içinde ön plana çıkanlar ise şöyle:
Doğu Avrupalı influencerlar Bursa’nın tarihi köylerini gezdi
Hırvatistan, Sırbistan ve Romanya’nın sosyal medyada yakından takip edilen isimleri, TGA’nın davetlisi olarak 30 Ocak-3 Şubat tarihleri arasında Türkiye’deydi. Yerel deneyimler yaşatmak amacıyla hazırlanan bir program kapsamında Bursa’da ağırlanan influencer grubu, şehrin tarihi köylerinde konakladılar. Bursa ve çevresinin tarihi ve kültürel alanlarını da gezen konuk grup; bölgenin kendine özgü farklı lezzetleriyle dolu gastronomi deneyimleri de yaşadılar. Konuk influencerlar gerek ziyaret ettikleri mekanlar gerekse de yaşadıkları yerel deneyimlere ilişkin birçok içerik ürettiler ve bunları takipçileriyle paylaştılar.
Basın mensubu ve kanaat önderlerine İstanbul’da sanat ve gastronomi ağırlaması
TGA’nın davetiyle Türkiye’ye İngiltere, Gürcistan, Polonya ve Birleşik Arap Emirlikleri’nden gelen ve basın mensupları ile kanaat önderlerinden oluşan grup, 31 Ocak-3 Şubat tarihleri arasında İstanbul’da ağırlandı. ‘Contemporary İstanbul-Art Tours to İstanbul’ temalı ağırlama programı kapsamında konuklar İstanbul’da kültür ve sanatın kalbinin attığı birçok müze, galeri ve sanat merkezini gezdiler. Davetli grup, şehrin tarihi ve turistik önemli mekanlarını da ziyaret ederek, kentin kadim tarihi hakkında bilgi de aldı.
İngiliz ve Avusturyalı konuklar Türkiye’de kış turizmi ve sporlarını deneyimledi
5-14 Şubat 2023 arasında TGA tarafından Türkiye’de konuk edilen ve İngiliz ile Avusturyalı konuklardan oluşan davetli grup, kış sporları ve turizmi temalı bir programla ağırlandı. Aralarında gazeteci, aksiyon fotoğrafçısı ile seyahat platformu yöneticisinin de olduğu davetli grup, Kayseri, Erzurum ve Rize’nin kış turizmi alanında sunduğu farklı ürünler konusunda detaylı bilgiler aldı. Konuklar aynı zamanda pistlerde çeşitli kış sporlarını da birebir deneyimledi. Türkiye seyahatlerinde İstanbul’u da ziyaret eden davetliler; şehrin tarihi ve turistik önemli mekanlarını ziyaret etti.
Avrupalı influencerlar spa ve wellness ağırlaması için Türkiye’deydi
TGA’nın davetiyle Türkiye’ye gelen İngiltere, İtalya ve Polonya’nın sosyal medyadaki etkin isimleri, farklı şehirlerde spa ve wellness temalı bir programla konuk edildi. 6-10 Şubat tarihleri arasında gerçekleşen etkinliğe katılan 12 kişilik influencer grubu İstanbul, Sakarya, Yalova ve Bursa’daki termal tesisler ile sağlık kulüplerinde, spa, termal havuz ve Türk hamamı gibi birçok farklı deneyim yaşadı. Bursa ziyaretleri sırasında Uludağ’da kış sporları ile aktivitelerine de katılan influencerlar; konuk edildikleri mekanlar ve yer aldıkları aktivitelere ilişkin çeşitli içerikler oluşturarak, Türkiye’deki günlerini ve deneyimlerini sosyal medya hesapları üzerinden takipçileriyle paylaştılar.
Kars ve Ardahan Avrupalı gazetecileri misafir etti
Ülkemize Fransa, Polonya, İtalya ve Almanya’dan TGA’nın davetlisi olarak gelen gazeteci grubu, Kars ve Ardahan’da çok özel bir Türkiye deneyimi yaşadı. Doğu Anadolu’nun birbirinden güzel hazinelerini barındıran bu iki şehrinde 13-17 Şubat tarihleri arasında ağırlanan basın mensupları, program kapsamında Kars ve Ardahan Kaleleri, Ani Harabeleri, Kümbet Cami ve Taş Köprü gibi tarihi birçok mekânı ziyaret etti. Kış aylarında donan Çıldır Gölü üzerinde dolaşmayı da deneyimleyen gazeteciler; bölge mutfağının en bilinen lezzetleri arasında yer alan Kars peynir çeşitleri, Kars balı, kete, pişi ve katmer gibi farklı lezzetlerin tadına da baktı
Amerikalı gazetecilerin Türkiye’deki wellness ve gastronomi deneyimi
TGA’nın gastronomi ve wellness temalı programı kapsamında ABD’den gelen gazeteciler, 13-18 Şubat tarihlerinde İstanbul ve Sakarya’da konuk edildi. Davetli grup kendilerine özel oluşturulan programla, İstanbul’un tarihi ve modern yüzünü görebilecekleri farklı birçok mekanını ziyaret etti. Gastronomi teması dahilinde İstanbul’un sokak lezzetlerini deneyimleyen konuklar, Michelin Yıldızlı bir şef ile gerçekleştirilen yemek atölyesine de katıldılar. Wellness teması içinse Sakarya’da konuk edilen gazeteciler, trekkingden yogaya kadar birçok farklı deneyimi bir arada yaşadılar.
Yabancı basın mensupları İstanbul’dan Edirne’ye tarihi camileri gezdi
TGA, ‘İstanbul’dan Edirne’ye Camiler’ temasıyla hazırlanan bir programda Özbekistan, Sırbistan, Bosna Hersek ve Suudi Arabistan’dan gelen gazetecileri 14-18 Şubat tarihleri arasında Türkiye’de konuk etti. Ağırlama programıyla İstanbul’da Ayasofya Camii, Topkapı Sofa Cami, Sancaklar Cami, Taksim Cami ile Çamlıca Cami’ni ziyaret eden davetliler; Edirne’de ise Selimiye Cami’ni gezdiler ve tüm camilerin tarihi ve mimari özellikleri hakkında detaylı bilgiler aldılar

İstanbul ve Antalya, Hindistan’ın önemli şirketlerinin karar vericilerini konuk etti
Hindistan’ın önde gelen şirketlerinin toplantı ve etkinlik bölümlerinin yöneticileri ile sektör basınından gazeteciler; TGA tarafından Türkiye’ye davet edildi. Konuk grup 18-23 Şubat tarihleri arasında İstanbul ve Antalya’da ağırlandı. Davetliler hem Antalya hem de İstanbul’da her büyüklükte etkinliğe ev sahipliği yapabilen Türkiye’nin en seçkin otelleri, kongre ve fuar merkezlerini ziyaret etti ve buralarda verilen hizmetler konusunda detaylı bilgi aldılar. Konuklar Türkiye seyahatleri sırasında İstanbul ve Antalya’nın tarihi, turistik ve kültürel mekanlarını da ziyaret ettiler.

Ünlü yazar Kobi Yamada, Rami Kütüphanesi’ndeki imza gününde minik okurlarıyla buluştu
Kitapları birçok farklı dile çevrilmiş ve ödüller almış olan New York Times’ın çok satan çocuk kitabı yazarı Kobi Yamada, TGA ve Kütüphaneler Genel Müdürlüğü iş birliğiyle düzenlenen özel bir imza günü için Türkiye’ye geldi. İstanbul Rami Kütüphanesi’nde 21 Şubat’ta gerçekleşen imza gününde Kobi Yamada, minik okurlarıyla bir araya geldi ve kendisine yöneltilen soruları yanıtladı. Etkinlik sonunda okurlarının kitaplarını imzalayan Kobi Yamada, İstanbul’da kaldığı süre zarfında şehrin tarihi ve turistik bölgelerini de gezdi.
Avrupalı influencerlar, İstanbul ve Kayseri’nin tarihi, kültürü ve lezzetlerini keşfetti
TGA, İstanbul ve Kayseri’nin özellikle kültürel ve gastronomi değerlerini tanıtmak üzere hazırlanan bir programa Polonya, Fransa, İngiltere ve Almanya’nın sosyal medyadaki etkin isimlerini davet etti. 20-24 Şubat tarihlerinde Türkiye’deki davete katılan influencerlar, gezileri boyunca İstanbul ve Kayseri’de birbirinden farklı deneyimler yaşadılar. Her iki şehrin tarihi ve kültürel mekanlarını da ziyaret eden konuk grup, Anadolu mutfağının birbirinden lezzetli yemeklerini denedi. Influencerlar çektikleri fotoğraf ve videoları ise, yaşadıkları Türkiye deneyimini aktaran bilgilerle birlikte sosyal medya hesaplarından takipçileriyle paylaştılar.

Rami Kütüphanesi kapılarını Doğu Avrupalı gazeteciler için açtı
Şubat ayı başında İstanbul’un en büyük kütüphanesi olarak kapılarını ziyaretçilerine açan Rami Kütüphanesi, 22-25 Şubat tarihleri arasında TGA’nın davetiyle Türkiye’ye gelen basın mensuplarını konuk etti. Ağırlama programına Bulgaristan, Sırbistan ve Bosna Hersek’ten katılan gazeteci grubu, kütüphanenin tüm bölümlerini gördü; binanın tarihçesi ve restorasyon sonrası nasıl bir tesise dönüştürüldüğüne dair farklı birçok konuda detaylı bilgiler de aldı. Davetli gazeteciler Türkiye gezileri sırasında İstanbul’un tarihi, turistik ve kültürel birçok mekanını da ziyaret etti ve Türk mutfağının çeşitli lezzetlerinin de tadına baktı.

Türkiye’nin golf tutkunlarına sunduğu ayrıcalıklar, Golf Plaiser yetkilileriyle paylaşıldı
TGA, İskandinav pazarının lider golf turizmi operatörü Golf Plaiser’in yetkililerini, 23 Şubat’ta Antalya’da ağırladı. Finlandiya ile İsveç’ten ağırlamaya katılan davetli grup, Antalya’daki golf tesisleri ile sahalarını ziyaret etti ve golf turizmi kapsamında Türkiye’de bu sporun tutkunlarına sunulan olanaklar ve ayrıcalıklar hakkında detaylı şekilde bilgilendirildi.

Palandöken ve Ovit, Hollanda Kayak Federasyonu’ndan gelen gazetecileri konuk etti
Hollanda Kayak Federasyonu’na bağlı olarak çalışan basın mensupları, TGA’nın davetiyle birlikte Türkiye’ye geldi. 25 Şubat-1 Mart tarihleri arasında Türkiye’nin kış turizmi alanında konuklarına sunduğu ayrıcalıkları deneyimletmek üzere Erzurum Palandöken Kayak Merkezi ile Rize Ovit Dağı’nda ağırlanan gazeteciler, yetkililerden hem tesislerle ilgili detaylı bilgiler aldılar, hem de başta kayak olmak üzere, farklı birçok kış sporunu deneyimleyerek çeşitli aktivitelere katıldılar.
Uluslararası Fuarlar ve Etkinlikler
Türkiye standı SATTE Fuarı’nda ziyaretçilerden yoğun ilgi gördü
Uzun yıllardır Güney Asya’nın önde gelen turizm ve seyahat fuarı olarak dikkat çeken SATTE Fuarı, bu yıl 9-11 Şubat 2023 tarihleri arasında düzenlendi. Fuarda TGA ve Yeni Delhi Kültür ve Tanıtma Müşavirliği koordinasyonunda organize edilen Türkiye standında, Türk Hava Yolları ile 17 sektör temsilcisi alt katılımcı olarak yer aldı. Ziyaretçiler ve profesyoneller, Hindistan pazarında oldukça önemli bir yere sahip olan Türkiye hakkında bilgi almak için tanıtım alanını sıklıkla ziyaret ederken; Türkiye’nin farklı turizm ürünleri konusunda da yetkililerden detaylı bilgiler aldılar.

Türkiye her yönüyle İsrailli turizm profesyonellerine anlatıldı
IMTM (International Mediterranean Tourism Market) Tel Aviv Fuarı, 14-15 Şubat 2023 tarihlerinde, İsrail’in başkenti Tel Aviv’de düzenledi ve başta İsrail olmak üzere, dünyanın farklı birçok ülkesinden on binlerce ziyaretçi ve turizm profesyoneline ev sahipliği yaptı. TGA ile Tel Aviv Kültür ve Tanıtma Müşavirliği koordinasyonunda organize edilen Türkiye standında, Türk Hava Yolları ve 10 sektör temsilcisi alt katılımcı olarak yer aldı. Fuar boyunca Türkiye standında turizm profesyonelleri ve fuar ziyaretçileriyle bir araya gelindi. 15 Şubat’ta ise İsrail’in en önemli seyahat acenteleri ve tur operatörlerine, Türkiye’nin turizm ürünleri ve potansiyeli konusunda detaylı bilgilendirmelerin yapıldığı özel bir workshop düzenlendi.

SITE Global Conference 2024’te Türkiye’de yapılacak
TGA, sektörün en önemli konferansları arasında bulunan ve bu yıl 17-20 Şubat tarihleri arasında ABD’nin New York şehrinde gerçekleşen SITE Global Konferansı’na katıldı. Üç gün süren etkinlik boyunca sektör profesyonelleri ve alanının önde gelen kurumları ile bire bir görüşmeler yapıldı. 19 Şubat’ta düzenlenen, dünyadan 750 sektör temsilcisinin katıldığı ve açılış konuşmasını da T.C. New York Başkonsolosu Reyhan Özgür ile TGA Turizm Operasyon ve Geliştirme Genel Müdür Yardımcısı Elif Balcı Fisunoğlu’nun yaptığı öğle yemeğinde ise, SITE Global Conference’ın 2024 yılında İstanbul’da düzenleneceği duyuruldu.

Türkiye, Sırbistan’ın en büyük turizm fuarı ITTFA Belgrade’daydı
23-26 Şubat 2023 tarihleri arasında Belgrad’da düzenlenen ve Sırbistan’ın en büyük turizm fuarı olan ITTFA Belgrade’da, Türk Hava Yolları ile 10 sektör temsilcisinin de alt katılımcı olarak bulunduğu ve TGA ile Belgrad Kültür ve Tanıtma Müşavirliği koordinasyonunda organize Türkiye standıyla yer alındı. Fuar boyunca standda Türkiye’nin doğa, tarih, kültür-sanat ve gastronomisine kadar sahip olduğu turizm değerleri ve ürünleri konusunda tanıtımlar yapılırken; birçok profesyonelle bire bir görüşmelerde de bulunuldu.
İller ve Destinasyon Tanıtım Çalışmaları
İllerde yapılan il kurulu toplantı sayısı 340’a yükseldi
Ulusal ve uluslararası alanda il ve alt destinasyonların daha etkin tanıtımını sağlamak amacıyla yürütülen İl Tanıtım ve Geliştirme Programı kapsamında Osmaniye, Adıyaman ve Gaziantep 3., Isparta ise 6. kurul kurul toplantılarını yaptı. İl Tanıtım ve Geliştirme Programı kapsamında Şubat ayı ile birlikte bugüne kadar toplam 340 toplantı gerçekleştirildi.
Şubat ayında Dijital Tanıtım çalışmalarıyla 50,1 milyon erişim sağlandı
Yurt içinde @gezsen ve yurtdışında @go çatısı altında açılan il sosyal medya hesaplarında gerçekleştirilen dijital tanıtım çalışmalarına devam edilmektedir. 2023 yılı Şubat ayı itibarıyla 11 ilin Gezsen Instagram hesaplarında, 20 influencer tarafından toplamda 1.454 hikaye (story) ve gönderi (post) paylaşılırken; influencer hesaplarından toplamda 50,1 milyon erişim elde edildi.